27.09.2015

pazen elbise/ flannel dress

Geçen kış aldığım ama henüz dikemediğim pazen kumaşlarım vardı.Yeşil olan 1,6 m, kırmızı da 3 m.
-------------
I bought some flannels last winter but could not use. The green one was 1,6 m, the red was 3 m.



Burda Pratik Dikiş 2013/03 sayısından 3E modelini seçtim. Geometrik parçalarının olması hoşuma gitti.
----------
I chose Burda Practical Sewing 2013/03 volume, 3E model. I liked the fact that it had geometrical pieces.


Photoshop kullanarak kumaşları elbise üzerinde denedim.
---
I used Photoshop to fit the fabrics on the dress.


İki pazen birarada fazla iddialı oldu. Blok siyah ile kırmızı pazeni kullanıp yeniden denedim. Bu hali içime sindi. Fırsat bulursam dikeceğim.
------------
Two flannels became quite assertive. I tried combining solid black with red flannel. I liked it much better. I will sew it if i can find the time.


EK: Bir arkadaşım pazeni ultramarin mavi ile denememi istedi.
----------------
ADDITION: A friend of mine asked me to combine flannel with ultramarine blue.


10 yorum:

  1. That's a great idea to first try out the fabrics in Photoshop! Lovely fabrics!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you Denthe. I am very curious how the dress will look on me, as i am quite far from the dimensions of this model :)

      Sil
  2. Kırmızı-siyah olan tasarımı çok beğendim. Çok güzel olacak bence. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim Begüm Hanım. Ben sizin diktiklerinizi hayran hayran inceliyorum her seferinde. Yazılarınızı okudukça bir sürü şey öğreniyorum. Sonbaharla birlikte artık daha düzenli dikiş dikmek istiyorum. Bir dolu proje var ama zaman ayırmak lazım :)

      Sil
  3. Özgeeee ne yaptın sen,şahane olmuş hepsi,yaa siz gençlerin yaptıklarına bayılıyorum,gerçek sandım ilk modeli,aaa dedim bizim kumaşlardan onlarda da mı varmış,sonra anladım,,,ben ilk olanı çok beğendim,hadi sonucu merak ediyorum,belki de diktin ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk olanı ben de çok sevdim ama fazla iddialı bana göre. Şimdilik siyahlıyı denemeye karar verdim.Ama başka bir modelde iki farklı pazen desenini karıştırmak istiyorum.Daha önce kendime pazen sırt çantası dikmiştim, yeterli kumaş olmadığı için iki deseni karıştırmıştım.Hiç beklemediğim kadar güzel olmuştu.Denemek lazım :) Umarım Kasım ayı içinde beceririm.

      Sil
  4. Merhaba,
    Blogunuzu Nuray hocama yazdığınız yorumla keşfettim .Geçen kış gittiğim kursta ,kurs hocamızın dergisinde olan bu modelde gözüm kalmıştı cesaret edip kesememiştim ama görüyorum ki farklı kumaşlarla denenendiğinde tarifsiz bir güzellik çıkıyormuş şimdi pişmanım kalıbını çıkarmadığıma .Dört gözle diktiğinizi bekliyorum .sevgiyle kalınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aysel Hanım hoşgeldiniz. Elbiseyi dikmek için bir türlü fırsat bulamadım.ama başlar başlamaz burada paylaşacağım.Sevgiler.

      Sil
  5. Ozgeee bende ilkini cok begendim ve fazla iddiali degil bence. Sabirsizlikla bekliyorum dikecegin elbiseyi. Birde kullandigin programi merak ettim:) Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlki çok güzel ama iki zıt rengi giyemem diye düşündüm :) O yüzden biraz siyahla dengelemek istedim. Kullandığım program Photoshop.

      Sil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)