7.11.2014

Şiirli Cumalar/ Poem Fridays

Bu yaz Ağlasun’dan ayrılmadan önce, Ahmet Ali Bilgen’in derlediği, Ağlasun Belediyesi’nin kültür hizmeti olarak bastırdığı “Sagalassos Masalları” elime geçti. Daimi bir hayalperest olarak kitabı ne kadar sevdiğimi anlatamam. Kitap sadece masalları derlemekle kalmamış, Ağlasun ağzında kullanılan sözcükleri de açıklamış. Şair Hasan Hüseyin Korkmazgil’den alıntılar ve eşi Azime Korkmazgil’in bir yazısı da var. Tabii ki “Sagalassoslu Waelkens” ve gerçekten Sagalassos’ta geçen masallar da var. Uzun zamandır okuduğum en özgün kitaplardan biriydi.

“Ağlasun Ayşafağı 1970 yılında yazıldı, 72 yılında yayınlandı. Ozanın ustalık dönemine ait bir nehir-şiir. Önsözü de şiirdir.

önsöz gibi

damlanın damlayı itişidir bu
dalganın dalgaya bindirişidir
ellerim lagaştan
hattuşaştan geliyor
sesim benim gılgamıştan
homerostan
dedekorkut’tan
ateşte ölmeyenim ben
suda boğulmayanım
ellerimde döndü dünyanın ilk tekerleği
ilk ateşti sözüm, şu ellerimdi
mavi gök tanığımdır
altun güneş tanığımdır ki
dünyada ilk ben sevdim barışı
atları nehirleri
kızarmış ekinleri
ormanlı baharları
sever gibi sevdim
ilk ben barışı
yüzünde binlerce yıllık göçün
o evrensel çizgileri
dünyada ilk ben sevdim kavgayı
barışa varmak için


Hasan Hüseyin Korkmazgil- Ağlasun Ayşafağı, Bilgi Yayınları, 1995 ”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)