26.07.2013

Hergün sanat/ Art everyday :: 78


Dikiş dikmeyi tasarımın başka bir biçimi olarak kucakladım. Kalıplara bakıp, hangi parça nereyle birleşiyor diye düşünmek, bütünü hayal etmek, sonunda umulmadık bir şeyle karşılaşmak bana çok eğlenceli geldi. En önemlisi tam da şu düzenden daha da çok nefret etmişken beni özgürlüğüme bir adım daha yaklaştırdığını farkettim. İnsanın kendi giysilerini üretebilmesi ne güzelmiş. Biricik olmak, doğal kumaşlara sarılmak, bazen sağır bazen avaz avaz renkleri seçmek, daha az harcama yapmak. Eylemlerim kesinlikle devam edecek...
------------------
I have embraced sewing as another form of design. Looking at patterns, thinking which piece goes where, dreaming of the whole, eventually ending up with something unexpected is quite fun. As i hate the system more and more nowadays i realize it brings me one step closer to my freedom. How beautiful it is for one to produce her own clothes. Being unique, wrapping yourself in natural fabrics, choosing sometimes muted sometimes bright colours, paying less. I will certainly continue my actions...


Bu pazen kumaşı elbise dikmek üzere kışın almıştım. Ama fırsat olmadı. Kendimce dikiş dikmek için aşamalar belirlemiştim. Etek-bluz-elbise-pantolon-ceket gibi en kolaydan zora doğru sıralayabiliriz. Sıra pantolondaydı. İnternette Anna Evers'in web sitesinden bulduğum patronu kendime uyarladım.(paçaları genişlettim çünkü patron esnek kumaş içindi, orjinal haliyle ayağım pantolona sığmıyordu:) Bir kol takmak bir de pantolonda gizli dikiş yapmak bana çok zor geldi. Ama sonuç fena olmadı.
-----------------------
I bought this fleece in winter to sew a dress. But did not have the time. I have set up levels in sewing. From easiest to hardest it was skirt-blouse-dress-pants-jacket. It was time for the pants. I found the pattern on Anna Evers's web site. And modified it for myself. (i widened the lower part of the pants because the original pattern was for stretch fabric so my feet were not fitting in:) It is hard to put arms and sew hidden on pants. But the result is not bad.


4 yorum:

  1. fena olmadı ne demek muhteşem olmuş, pazene olan aşkımı percinledi bu pantolon ve pantolonda küçük desenli pazeni kullanırken neden bu güne kadar bu desenleri kullanmaya cesaret edemediğimi sorgulattı bana

    YanıtlaSil
  2. Sevgili ornitorenk,bu pantolonun ilham perisi sizsiniz.Cunku kumasi sizin blogu okumaya baslayip dikis dikmeye karar verdigim anda gidip almistim.Denemek bu zamana kaldi.Yaptiklarinizi takip ediyorum.Daha nice Zihni Sinir projelerine diyelim.(Kumasi goren yasli komsum "cocugum bu kumastan kocakarilar don dikerdi" dedi.Ben de tam olarak oyle yapacagimi soyledim:)Hatta pantolon dondan turemis olabilir mi diye de dusundum...)

    YanıtlaSil
  3. Pazen severler belli oluyor,çok güzel olmuş,ben pantalon hiç düşünmemiştim,sıcacık tutar ne güzel,ellerine sağlık son derece güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu pantolonu hem kış hem de yaz aylarında giydim. Biraz bollaştığı için artık ev pantolonu olarak hizmet veriyor. Ama pantolon dikmeyi iyice öğrenmek istiyorum. Belki yeniden denerim :)

      Sil

Merhaba. Zaman ayırıp düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız benim için önemli :)
----------------
Hello. Thank you for making the time to share your ideas. Your comments are important for me :)